Kolloquium 21 – Educational Design Research – am 23.02.2018

Am 23.02. werden wir uns dem Thema „Educational Design Research“ widmen.

Wir freuen uns sehr, dass wir Kerstin Oberprieler für einen Gastbeitrag gewinnen konnten.

Kerstin Oberprieler is a PhD student at the University of Canberra, Australia, researching the use of design-based research in gamification of workplaces. Kerstin works as Executive Design Manager for global consultancy ThinkPlace, which applies design thinking to Government and public good projects. Kerstin is also Co-founder and Lead Gamification Designer for PentaQuest, a gamification company.

Kerstin will be sharing some examples of design projects from her work and study, and how design-based research is applied in practice for business and in gamification. Kerstin recently presented in Hong Kong about the power of gamification in education, and spoke at the recent TEDxCanberra about the future of gamification.

Im zweiten Teil der Session werden wir uns mit ein paar aktuellen Fragen an die Educational Design Research befassen. Dazu wollen wir uns u.a. von ein paar ausgesuchten Thesen und Beobachtungen inspirieren lassen, die sich in Dr. Arthur Bakker’s (Utrecht University, NL) neuem Buch „Design Research in Education: A Practical Guide for Early Career Researchers“ (in press) finden werden.

Termin ist Freitag, 23.02.2018, 13-16 Uhr, HUL-Raum 2018.